tisdag 20 oktober 2009

Blog Awards

Det har varit utdelning av Blog Awards. Jag höll på att missa att det hände eftersom de obegripligt nog inte hört av sej till mej. Alltså jag har ju trots allt en 40 läsare. Visst, det är bara hälften som egentligen vill läsa min blogg, resten googlar hit via "håriga underliv", "förnedringsporr" och "svenskar mesiga".

Vår lokala förmåga Foki tog hem storslam. Det är en okej blogg med något slags gelegodisestetik som är ganska tilltalande. Kombinationen Thai/Jokkmokk är inte så dum den heller. Jag såg henne häromlördagen irl när jag stod utanför någon textilbutiks konkursutförsäljning och hon cyklade förbi. Hon är ungefär hobbitstor och så söt att man riskerar diabetes vid blotta åsynen.

Bloggen handlar mest om olika gulliga konstigheter som hon hittat på internet. Man kan ju ifrågasätta verkshöjden då hon tillför lite till de saker hon publicerar. Undrar hur det funkar med upphovsrätten. Sedan lagar hon diverse ätbart. Mest sötsaker och slisk givetvis. Alltid läckert presenterat. De maträtter som ser ätbara ut är onekligen frestande.

Det slår ju i alla fall kändisbloggerskan Magdalena Graafs vars matlagningskonst förefaller något mindre estetiskt tilltalande:


Av någon anledning så har man en kategori som heter "kaxigaste bloggen" vilken vanns av Kissie. Vad som menas med kaxig är att man skränar ungefär som en amerikans wrestlare. Hur man kan få det till en positiv egenskap är väl en prestation som kanske borde renderat något slags pris.

Som tecknare så blir man nyfiken på årets "foto&designblogg" som vanns av Nevnarien . Den är väl sådär. Själva helheten är väl snygg. Men när hon ska till och teckna Jack Sparrow blir det direkt pinsamt. Har man ingen aning om vilka djävulskt häftiga bloggar det finns därute?

Som helhet måste jag säga att man mest verkar premiera skräp. Det finns så vansinningt mycket fantastiskt i cyberrymden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar