onsdag 14 oktober 2009

Bananöl

Temat bananöl har gått som en röd tråd genom mitt liv alltsedan jag som någorlunda späd yngling gjorde imrpoviserade serier i fanzines. En av dem var Fruktansvärde Holger som märkligt nog omnämndes i självaste Dagens Nyheter. När jag och travkamraterna var i Paris så fann jag en flaska bananöl. Det var en märklig historia som smakade en sådan där övermogen, nästan svart banan.


När jag var på bolaget häromsistens så fann jag en flaska bananöl som jag naturligtvis genast införskaffade.
Lyckligtvis så hade vi en ny träff med travpojkarna. Nu är dom ju sådär kärvt norrländskt maskulina som alltid ska krångla när man prövar något nytt. Nu hade den här ölen något slags anstrykning av skumbanan som inte var helt angenäm. Pojkarna uppskattade inte heller veteölen med hallonsmak.

1 kommentar:

  1. När jag var i Indonesien drack jag Bananvin, ingen höjdare direkt...
    Kolla gärna in mina serier...

    SvaraRadera