torsdag 8 september 2011

Fiskråttan

Jag blev uppmärksammad på att mitt inlägg där jag nämnde fiskråttan kom högt på Googles listning - ja det är faktiskt så illa att söker man efter bilder på fiskråtta så får man i princip alla bilder som ligger på min blogg som resultat. Det är ju snällt av Google att lista mina bilder men det känns lite missriktat. Så därför så har jag försökt rita en bild på en fiskråtta så att de som söker efter fiskråttor i alla fall ska få ett vettigt resultat:


Det är lite svårt att rita nåt som man inte vet hur det ser ut. Jag har försökt bläddra i litteraturen och söka på nätet och tror att det ska vara en hygglig bild.

Men när jag bläddrar i "Jordens djur" så råkar jag på en teckning som jag bara inte kan låta bli att scanna in. Jag brukar undvika att scanna in andras teckningar men den här gången kan jag inte låta bli. Får jag presenterna Priscilla Barrets tolkning av den gulstjärtade snabelhunden:


Varför finns inte såna på zoo-butiken?

2 kommentarer: