fredag 2 september 2011

Årets solnedgångar

Mina trogna läsare frågar alla ivrigt: hur var årets solnedgångar? Åjovars. Under bästa solnedgångsperioden var jag ofta upptagen och nu senaste vändan så gick det vare sej att se sol eller måne. När solen för en kort stund sken så var det så disigt att man knappt såg andra sidan.


Men solnedgångar. Vi har en familjetradition att så förundras över solnedgångarna. Mina föräldrar efterlämnade en del diabilder med solnedgångar. Och en tio boxar diabilder med fjällvärldens orkidéer i oskärpa.

Orkidéerna har jag inte kommit till än men jag vet att en av de som min far hett eftertraktade ska växa på Peljekajses branta sida. Jag kanske kommer dit en dag. Men nu var det solnedgångarna ...




Det är liksom variationer på samma tema men man tröttnar aldrig på att se dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar