måndag 7 maj 2012

Vardagens superhjältar - Däckbytarmannen

Jag är fortfarande tagen av Avengersfilmen. Jag ser superhjältar överallt. När jag skulle byta till sommardäck på lördagen var det snöstorm. Det är ju brukligt att man sätter på vinterdäcken i en storm som skulle passa på Frostmofjället men att sätta på sommardäcken bjöd mig mot. Men för mitt inre öga såg jag förstås hur jag strävade mot vinden, skyddade mina frostbitna kinder från den blästrande snön ...



En superhjälte i vardagen. Men det kändes lite kymigt att ta itu med och på olika sätt lyckades jag förhala hela dagen så det blev aldrig av. På söndagen var jag mentalt förberedd. Inget skulle stoppa mig!

Men det var uppehåll på söndagen och solen smälte bort den mesta snön så när jag pimplat kaffe färdigt var det riktigt behagligt ute.

Som norrbottning blir man lite bekymrad när saker blir bra. Är inte det en förvarning om att något riktigt helvete är på gång? Man får aldrig ta ut någon glädje i förskott. Mysa kan man göra i graven.

Som tur var så djävlades ett däck ordentligt så att jag kan vara lugn.

3 kommentarer:

  1. Briljant bild, Åke. Nästan så man anar lite Trimpe-Hulk i Däckbytarmannen.

    SvaraRadera
  2. Sagda avsnitt satt jag och ritade av rutvis. Jag var som förhäxad.

    SvaraRadera
  3. Ja du vet Åke, det jävlas bara en gång...å det är jämt!

    SvaraRadera