måndag 10 oktober 2011

Min bucketlist

Jag hade en massa drömmar när jag var yngre. Tack vare Tradera så håller en del av dem att uppfyllas. Jag fick äntligen tag på de tredimensionella rymdfrimärkena från Bhutan, de runda frimärkena från Burundi och de rombformade frimärkena från Tannu Touva. Och nu: till sist har jag fått tag på de bananformade frimärkena från Tonga!!


Nu är det inte så mycket kvar på listan. Den där 100 kvadratmeters modelljärnvägen blir nog ett bra pensionärsprojekt. I min ungdom så önskade jag innerligt att jag skulle kunna anlägga mongolmustascher som var flätade. Jag skulle se stenhård ut. Alla mina anteckningsblock i skolan var fyllda av sådana här figurer:


Jag håller på att anlägga ett tomteskägg till julafton. Kanske jag har möjlighet att fixa flätade mustascher till nyår?

Det där med Mount Everest tror jag att jag skiter i. Det är ju jobbigt bara att gå upp på Nepsourt. Nu är bara frågan var jag ska få tag på en Jaguar E-Type ...

4 kommentarer:

  1. Då saknar du bara de trekantiga från Kapstaden och de runda spelbara skiv-frimärkena från Bhutan, då? ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag är bara ute efter de märken som jag hett åtrådde som barn. Jag tackar min lyckliga stjärna att jag egentligen bara åtrådde skräp och inte 3 shilling banco och sådana saker. Jag minns inte att jag hade några fler drömmar på just den fronten.

    SvaraRadera
  3. Jag var väldigt svag för BHutans skiv-frimärken i alla fall... Jag tror de spelar Bhutanska nationalsången på en vinylspelare.

    SvaraRadera
  4. Det värsta är att ju mer du pratar om det desto mer blir de där märkena begärliga. Jag har ju en vinylspelare som bara står och väntar på dem!

    SvaraRadera