onsdag 14 december 2011

Det finns sånt som blir bättre

Under en lång tid så har vi haft det dåligt på radiofronten. Vi kan inte förmå oss att kasta våra gamla radioapparater med kassetspelare samtidigt som det är svårt att ställa in kanalerna. Det som går hos oss är P¤ och jag vill ju gärna lyssna på P1 men det är så iriiterande svårt att hitta tillbaka till P4 igen. Det ligger tätt med hjärnamputerade reklamkanaler runt om.

Jag har länge sneglat på en internetradio. Som regel brukar de vara tämligen fula. Antingen inriktade mot tonåringar med epilepsiframkallande cyanidblå led-lampor eller övertekniska.


Men så råkade jag på den här bäbyn på Tradera.


Ser ut som en traditionell radio, liten, enkel. Och vad det är häftigt att kunna lyssna på all världens radio. I morse lyssnade jag på radio från Jamaica och från Burundi. Hur läckert som helst. St Kitt och Nevis var värdelöst däremot.

Men jag har ett annat bekymmer och det är Tradera. På pokern så kan man sätta spelgränser på sej själv. Varför kan man inte ha det på Tradera. "Tyvärr, Åke, du har nu överskridit din gräns för stolliga inköp".

3 kommentarer:

  1. Asch på dig, nu vaknade habegäret hos mig.

    SvaraRadera
  2. känner att jag måste komma och äta lördagsfrukost och testa melodikrysset på den nya, menar du att det inte finns risk att riva ner den här med rumpan heller? det är ju otroligt i så fall

    SvaraRadera
  3. Det går ju att lyssna på internetradio på sin vanliga dator.

    Denna saken är betydligt stjärtvänligare. Jag tror att det ska funka perfekt.

    SvaraRadera