måndag 27 september 2010

Stolpskott

När jag skulle köra in bilen i garaget igår så var det något stolpskott som kört in i stolpen mellan mitt garage och grannens. Stolpen var tryckt en par decimeter in i garaget (tur att inte bilen stod där) och jag fick inte upp dörren.


Jag ringde till samfällighetens garageansvarige som kom tämligen omedelbart.
- Den som körde in här borde ha haft rätt bra fart, sade jag.
- Eller hon, sade garageansvarige.
- Han borde ju ha fått en skada på sin kofångare, sade jag.
- Eller hon, sade garageansvarige.

Sedan gick jag gjorde jag en lov runt min egen bil för att diskret se om det fanns några oförklariga skador. Man kan aldrig veta säkert.

2 kommentarer:

  1. "Eller hon"... Var det månne den garageansvariges fru?

    SvaraRadera
  2. Nej, dom har sitt garage på ett annat ställe.

    SvaraRadera