tisdag 24 augusti 2010

Tillbaka till vardagen

Jag försöker långsamt återanpassa mej till vardagen. Kissa inomhus och sådana där saker.

Alla fina serieidéer som jag höll på med när jag for verkar inte lika briljanta som när jag lämnade dem. Ganska enfaldigt det mesta.

Bloggen verkar besökas av ungefär lika många vare sej jag skriver inlägg eller inte. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Jag tittade lite på hur sökorden som dirigerat hit folk genom internet-träsket ter sig. "Statestik" ligger som vanligt på topptiolistan. Dessutom kommer det i olika smaktyper som "Statte stik kvinnor män". "Håriga underliv möts" var en finurlig sökning. Undrar vad de var ute efter? "Pluddevuddevutt" är en klassiker som håller i sig. Men jag förstår inte varför så många söker på "Pluddevuddevutt" men inte på "Kavvevaddevaj". En snygg variant var också "Lespiska dålig klädsmak".

Internet verkar i alla fall vara som när jag lämnade det.

2 kommentarer:

  1. Pluddevuddevutt kommer väl från den klassiska slagdängan: "Här kommer det en VIIKING, och ingen liten pluddevuddevutt"...

    SvaraRadera
  2. Jag inser att det kanske är lättare att stava till Pluddevuddevutt än Kaddevaddevaj som förstås också ingår i samma text

    Fracken bär han
    med den äran
    lika bra som kaddevaddevaj och keps
    och han tänker när han
    lös och ledig släpps

    Här kommer det en viking etc

    finns på :
    http://forsmark-stralandetider.blogspot.com/2009/03/har-kommer-det-en-viking.html

    eller:
    http://www.youtube.com/watch?v=QFwh4fwKgFI

    SvaraRadera